ORDU İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KUMRU DEVLET HASTANESİ
Kurumsal
Misyon, Vizyon ve Değerler
Organizasyon Şeması
Kalite Politikası
Yönetim
Başhekim
İdari ve Mali İşler Müdürü
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Müdür Yardımcısı
Tıbbi Kadromuz
Uzman Hekimlerimiz
Diş Hekimlerimiz
Acil Hekimlerimiz
Aylık Hekim Çalışma Cetveli
Anlaşmalı Kurumlar
Sosyal Güvenlik Kurumu
Resmi Kurumlardan Gelen Hastalar
Yeşilkart
Oturma İzni Olan Yabancı Uyruklu Hastalar
Emekli Sandığı
Bağ-Kur
Asker Er-Erbaş
5510 Sayılı Kanun 1.Fıkrasının G.Bendi Kapsamına Giren Hastalar
4447 İşsizlik Ödeneği Alan Hastalar
2828 Çocuk Esirgeme Kurumundan Gelen Hastalar
Klinikler /Hizmetlerimiz
Cerrahi Klinikler
Dahiliye Klinikler
Acil Sağlık Hizmetleri
Diyaliz Hizmetleri
Özellikli Hizmetler
1. Basamak Yoğun Bakım
Bebek Dostu Hastane
Evde Sağlık Hizmetleri
Palyatif Bakım Hizmetleri
Kalite Direktörlüğü
Kalite Direktörlüğü Görev Alanı
2024 Yılı Organizasyon Şeması
Bölüm Kalite Sorumluları
Verimlilik Birim Sorumluları ve Görev Tanımları
Sağlıkta Kalite Standartları
Sosyal Mühendislik Zafiyetleri Ve Sosyal Medya Güvenliği
İnternet ve E-Posta Kullanım Prosedürü
2024 Eğitim Planları
2024 Temizlik Eğitim Planı
2024 Mutfak Eğitim Planı
2024 İdari ve Hizmet Alımı Personel Eğitim Planı
2024 Hekim Eczacı Sağlık Personeli Eğitim Planı
2024 Enfeksiyon Eğitim Planı
Komite ve Ekipler
Komiteler
Eğitim Komitesi
Enfeksiyon Kontrol Komitesi
Hasta Güvenliği Komitesi ve Görev Alanı
Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Komitesi Görev Alanı
Tesis Güvenliği Komitesi Görev Alanı
Transfüzyon Kontrol Komitesi Görev Alanı
Klinik Kalite İyileştirme Komitesi Görev Alanı
Ekipler
Acil Servis Sevk Değerlendirme Ekibi
Risk Değerlendirme Ekibi
İlaç Yönetimi Ekibi
Çalışan Görüşlerini Değerlendirme Ekibi
Kırmızı Kod Yönetim Ekibi Görev Alanı
Pembe Kod Yönetim Ekibi Görev Alanı
Beyaz Kod Yönetim Ekibi Görev Alanı
Nütrisyon Destek Ekibi Görev Alanı
Acil Durum ve Afet Yönetim Ekibi Görev Alanı
Acil Servis Konsültasyon Değerlendirme Ekibi Görev Alanı
Bilgi Güvenliği
2024 Yılı Kalite Yönetim Birimi Organizasyon Şeması
Organizasyon Şeması 2024
2024 Yılı 2. Dönem Öz Değerlendirme Planı
İletişim
Hasta Hakları
Hasta Hakları
11 Şubat 2019
Hasta Hakları
Hasta Hakları
İnsan, sadece insan olmasından dolayı doğuştan bazı hakları kazanarak dünyaya adımını atmaktadır. Hak kavramı evrensel bir kavramdır. Kısaca hak; ?hukuk kurallarının kişilere tanıdığı yetki? olarak tanımlanabilir.
İnsan hakları ilk kez 1215 yılında İngiltere?de tanınmıştır. Resmi olarak 18. yüzyıl sonlarında Amerikan Haklar Bildirgesi ve 1789 Fransız İnsan ve Vatandaş Hakları Evrensel Bildirgesi yayımlanmıştır. Birleşmiş Milletlerin kurulmasıyla insan hakları evrensel hale geldi. İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi yayınlandı. Buna göre; herkesin özgür, onurlu, hakları bakımından eşit oldukları belirtilmektedir.
İnsan haklarını kısaca; tüm insanların her açıdan doğuştan eşit ve özgür olması diye tarif etmek mümkündür. Söz konusu bu özgürlük, başkalarının haklarına saygılı olmak ve bu hakları çiğnememe zorunluluğu ile dengelenmiştir. Çeşitli insan hakları bulunmaktadır. Hasta hakları da temel insan haklarından birisidir.
Bir Sağlık Kuruluşuna, Sağlık Hizmeti Almak İçin Başvurduğunuzda;
1) Hizmetten genel olarak faydalanma:
Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2) Bilgilendirme ve bilgi isteme:
Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4) Mahremiyet:
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5) Reddetme, durdurma ve rıza:
Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6) Güvenlik :
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme :
Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma:
Sağlık tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır
10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
×